Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Obchodní dům Prior Brno
Čtveřice domů Dornych 29 až 33
Dešťová kanalizace v Černovicích (stoka F35d)
Železniční trať Prostějov–Třebovice
Podzemí pod hlavním nádražím v Brně
Hotel Klenov Bystřička
Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Fotka

Baťův kanál s Moukou


26. 7. 2020
Poslední červencovou neděli jsme přijali pozvání od kamaráda Mouky, projet se motorovým člunem po nejjižnějším úseku Baťova kanálu z Veselí nad Moravou až ke slovenské hranici.

Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi.
V <a href="/Tema/Petrov (ORP Hodonín)">Petrově</a> jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
V Petrově jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.
Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov.

Související články:
200 km za den na kole
Článek:
200 km za den na kole
30. 8. 2020

Zpět

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka:

Náhodné foto:

Náhodné foto.


Místo: Hrabenov (CZ).

Datum: . .

Poslední komentáře:

Autor: Viktora
Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase.
Číst

Autor: Radim
Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-)
Číst

Autor: Pepix
Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček.
Číst

Autor: Kps
Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119
Číst

Autor: Kps
Text: Najdete si to v katastru nemovitostí...
Číst