| 26. 7. 2020
| Poslední červencovou neděli jsme přijali pozvání od kamaráda Mouky, projet se motorovým člunem po nejjižnějším úseku Baťova kanálu z Veselí nad Moravou až ke slovenské hranici. |
|  | | Chvíli nám trvalo, než jsme se naučili motorový člun pro šest osob nastartovat a kormidlovat. Po Baťově kanálu se smí plout rychlostí jen o málo vyšší než chůze, protože jeho břehy podléhají vodní erozi. |
|
 | | V Petrově jsme propluli poslední z pětice plavebních komor na naší trase. Narozdíl od předešlých, zde jsme po proudu skutečně klesli o 2,5 m níže a na zpáteční cestě byli vyzdvihnuti o stejnou výšku. |
|
 | | Baťův kanál je nesporně zajímavé technické dílo. Ve státě, kde je plavba a vodní doprava vůbec spíše výjimkou, jde o nedoceněnou raritu. Zejména je nepochopitelné, že se mohly vyplatit obrovské náklady na vybudování 52 km z velké části nově vyhloubeného kanálu, který vedl rovnoběžně s kapacitní dvojkolejnou železniční tratí. |
|
 | | Autor článku se loučí, sedě na zábradlí plavební komory Petrov. |
|
| Zpět
Komentáře:
Stránka:
|
|
Poslední komentáře:
Autor: Viktora Text: Vlečka zrušena Drážním úřadem 30. 6. 2022. K fyzické likvidaci vlečkové koleje došlo ve dnech 21. až 25. listopadu 2022 při uzavírce části Křižíkovy ulice, kterou vlečka protínala a části navazující ulice Fr. Halase. Číst
Autor: Radim Text: Zajímavý článek o dnes již neexistující cukrovarnické vlečce. Právě si nějak matně i pamatuju, že v té ul. Cukrovarská býval nějaký dost nepříjemný přejezd, kterému jsem se na Favoritu (a později i ve Favoritu) raději vyhýbal. :-) Číst
Autor: Pepix Text: Zdravím Jirko z Ostružné, jsem zde dokonce výpravčí, tak náhodou :D Můžu poskytnout nějaké doplňující info. Za 350.KBS, Josef Ptáček. Číst
Autor: Kps Text: Je to asi LEVI, spol. s.r.o.
IČO: 15526119 Číst
Autor: Kps Text: Najdete si to v katastru nemovitostí... Číst
|
|